*alt_site_homepage_image*
lt
en cz

Civilinė metrikacija

Civilinė metrikacija

Piliečiai, gyvenantys Šveicarijoje, dėl civilinės metrikacijos turėtų kreiptis į Lietuvos Respublikos konsulatą Ženevoje.

Dokumentai priimami tik iš anksto internetu užsiregistravus priėmimui.


Užsienyje sudarytų civilinės būklės aktų įtraukimas į apskaitą Lietuvoje

Civilinės būklės aktų registravimas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse

Užsienio valstybėje gimusio vaiko gimimo registravimas

Lietuvos Respublikos teisės aktai nustato, kad vaiko, kurio abu ar vienas iš tėvų yra Lietuvos Respublikos piliečiai, gimimas po 1990 m. kovo 11 d. įregistruotas užsienio valstybės institucijoje, jo tėvai privalo šį gimimą įtraukti į apskaitą jų gyvenamosios vietos civilinės metrikacijos įstaigoje. Jeigu vaiko tėvai neturi gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje, vaiko gimimas įtraukiamas į apskaitą jų paskutinės gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje civilinės metrikacijos įstaigoje arba Vilniaus miesto civilinės metrikacijos įstaigoje. Gimimas apskaitomas nepriklausomai nuo vaiko pilietybės.

Dokumentus vaiko gimimui įtraukti į apskaitą tėvai gali pateikti kompetentingai Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigai asmeniškai, arba per Lietuvos Respublikos ambasadą. Dokumentai per ambasadą gali būti pateikti, jei tėvai teisės aktų nustatyta tvarka yra deklaravę išvykimą iš Lietuvos.

Dėl vaiko gimimo apskaitymo į Lietuvos Respublikos ambasadą Prahoje būtina atvykti asmeniškai ir pateikti:

  • Čekijos Respublikoje išduotą vaiko gimimo aktą patvirtinantį dokumentą ir jo vertimą į lietuvių kalbą, tuo atveju, jei pateikiami kitoje ES valstybėje narėje išduoti viešieji dokumentai, prie kurių pridedama daugiakalbė standartinė forma, vertimo nereikalaujama;
  • Prašymą įtraukti į apskaitą vaiko, gimusio užsienio valstybėje, gimimą (galima užpildyti ambasadoje);
  • Galiojančius vaiko tėvų Lietuvos Respublikos pasus arba asmens tapatybės korteles (jei vienas iš vaiko tėvų – ne Lietuvos Respublikos pilietis, prašome pateikti jo galiojantį asmens tapatybę  patvirtinantį dokumentą arba asmens dokumento notariškai patvirtintą kopiją);
  • Jei vaikas turi kitos valstybės pilietybę – vaiko užsienio valstybės pasas arba asmens tapatybės kortelė bei kitos valstybės  atitinkamos tarnybos išduotas dokumentas apie pilietybės įgijimą su vertimu į lietuvių kalbą.

Pateikiant dokumentus dėl vaiko, gimusio užsienio valstybėje, abiejų vaiko tėvų dalyvavimas būtinas tuo atveju, jei tėvai nėra deklaravę išvykimo iš Lietuvos. Jei tėvų deklaruota gyvenamoji vieta yra Čekijos Respublika, pakanka, kad vienas iš tėvų (rekomenduojama Lietuvos Respublikos pilietis) pateiktų dokumentus.

Vaiko, gimusio užsienio valstybėje, gimimo registravimas gali užtrukti apie mėnesį (tam tikrais atvejais ir ilgiau).

Dokumentų dėl užsienio valstybėse įregistruotų ar patvirtintų civilinės būklės aktų įtraukimo į apskaitą priėmimas ir perdavimas – 30 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).

Konsulinis mokestis už civilinės būklės aktų įrašus liudijančių išrašų išdavimą – 5 EUR* (mokama ambasadoje banko kortele).

*Konsulinis mokestis už gimimo įrašą liudijančio išrašo išdavimą neimamas, kai jį prašoma išduoti įregistravus gimimą;

Užsienio valstybėje sudarytos santuokos ar ištuokos registravimas

Sudarę santuoką (bei išsituokę) užsienyje, Lietuvos Respublikos piliečiai privalo civilinės būklės pokyčius apskaityti Civilinės metrikacijos įstaigoje Lietuvoje. Ambasada tarpininkauja reikalingus dokumentus perduodant apskaitymui Lietuvoje. Prašymus apskaityti santuoką tarpininkaujant Lietuvos Respublikos ambasadai Prahoje gali pateikti Lietuvos Respublikos piliečiai, nuolat gyvenantys Čekijos Respublikoje, deklaravę išvykimą iš Lietuvos. Jei deklaruoti išvykimo iš Lietuvos nepageidaujama, prašymas apskaityti santuoką (ar ištuoką) turi būti pateikiamas civilinės metrikacijos įstaigai pagal piliečio gyvenamąją vietą Lietuvoje.

Santuokai/ištuokai apskaityti ambasadai turi būti pateikiami šie dokumentai:

  • Abiejų sutuoktinių asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai;
  • Prašymas įtraukti į apskaitą užsienyje sudarytą santuoką / ištuoką (galima užpildyti ir ambasadoje);
  • Užsienio valstybės institucijos išduotas santuokos/ ištuokos liudijimas, išverstas į lietuvių kalbą, tuo atveju, jei pateikiami kitoje ES valstybėje narėje išduoti viešieji dokumentai, prie kurių pridedama daugiakalbė standartinė forma, vertimo nereikalaujama;

Dokumentų dėl civilinės būklės aktų įrašų pakeitimo, ištaisymo, papildymo, atkūrimo ar anuliavimo ir dėl užsienio valstybėse įregistruotų ar patvirtintų civilinės būklės aktų įtraukimo į apskaitą priėmimas ir perdavimas – 30 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).

Užsienio valstybėje mirusio asmens mirties įtraukimas į apskaitą

Ambasada priima prašymus įtraukti į apskaitą užsienyje mirusio Lietuvos Respublikos piliečio mirtį ir perduoda juos civilinės metrikacijos įstaigai Lietuvoje. Prašymą gali pateikti mirusiojo giminės, artimieji ar bet kuris kitas suinteresuotas asmuo.

Būtina pateikti šiuos dokumentus:

  1. Prašymą užsienyje mirusio asmens mirties įtraukimui į apskaitą (galima užpildyti ir ambasadoje).
  2. Prašymą pateikiančio asmens tapatybę liudijantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečiai - Lietuvos Respublikos pasą arba asmens tapatybės kortelę);
  3. Užsienio valstybėje išduotą mirties įregistravimą patvirtinantį dokumentą (mirties liudijimą, mirties akto įrašą, formą C pagal Konvenciją). Mirtį liudijantis dokumentas turi būti išverstas į lietuvių kalbą, išskyrus daugiakalbį išrašą (forma C) pagal Konvenciją;
  4. Mirusiojo asmens Lietuvos Respublikos pasą arba asmens tapatybės kortelę (jei turi).

Konsulinis mokestis už civilinės būklės aktų įrašus liudijančių išrašų išdavimą – 5 EUR* (mokama ambasadoje banko kortele).

*Konsulinis mokestis už mirties įrašą liudijančio išrašo išdavimą neimamas, kai jį prašoma išduoti įregistravus mirtį;

Vardo ir (ar) pavardės keitimas

Keisti vardą ir (ar) pavardę turi teisę Lietuvos Respublikos piliečiai, sulaukę 16 metų. Kai keičiamas jaunesnio kaip 16 metų nepilnamečio vaiko vardas ir (ar) pavardė, jo vardu prašymą ir kitus reikalingus dokumentus pateikia jo atstovas pagal įstatymą. Prašymai pateikiami iš anksto užsiregistravus ir asmeniškai atvykus į ambasadą arba per įgaliotą asmenį.

Pasirinktas vardas ir (ar) pavardė turi atitikti pareiškėjo lytį, neprieštarauti gerai moralei ir viešajai tvarkai, o keičiamas nepilnamečio vaiko vardas ir (ar) pavardė – taip pat ir geriausiems vaiko interesams.

Reikalingi dokumentai:

  • Prašymas;
  • Pareiškėjo asmens tapatybės dokumentas ir jo kopija.
    • Jei dokumentus pateikia įgaliotas asmuo, kartu su jo  asmens tapatybės dokumentu pateikiamas notariškai patvirtintas įgaliojimas.*
  • Jei keičiamas jaunesnio nei 16 metų nepilnamečio vaiko vardas, pateikiamas laisvos formos motyvuotas nepilnamečio vaiko tėvų ar vieno iš jų prašymas, kuriame  būtų nurodyta, kodėl pageidaujama keisti vardą;
  • Jei keičiamas jaunesnio nei 16 metų nepilnamečio vardas ir (ar) pavardė, pateikiamas kito iš tėvų rašytinis sutikimas ir vaiko, jei jam yra suėję 10 metų, laisvos formos rašytinis sutikimas;
  • Jei pareiškėjo vardas ir (ar) pavardė buvo pakeisti užsienio valstybėje:
    • pateikiamas asmens nuolatinę gyvenamąją vietą užsienio valstybėje ar užsienio valstybės pilietybę patvirtinantis dokumentas*;
    • vardo ir (ar) pavardės keitimą užsienio valstybėje patvirtinantis dokumentas*.
  • Pareiškėjo gyvenamosios vietos deklaracija, jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, (pildoma ambasadoje);

* Užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai turi būti patvirtinti pažyma Apostille, jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos teisės aktai nenumato kitaip, ir išversti į lietuvių kalbą.

Informaciją apie konsulinius mokesčius rasite čia.

Prašymų formos

Civilinės būklės akto išrašų išdavimas

Nuo 2017 m. sausio 1 d. gimimo, santuokos, ištuokos, mirties ir vardo ar pavardės keitimo liudijimai neišduodami. Lietuvos piliečiai gali pateikti prašymus Lietuvos Respublikos ambasadoje ir gauti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą.

Diplomatinės atstovybės išduoda gimimo, santuokos uždarymo ir mirties įrašus liudijančius išrašus.

Prašymus įregistruoti civilinės būklės aktus Lietuvos civilinės metrikacijos įstaigoms ir diplomatinėms atstovybėms galima pateikti tiesiogiai, registruotu paštu arba per kurjerį, civilinės metrikacijos įstaigoms - ir internetu, prisijungus prie VĮ Registrų centro savitarnos svetainės. Rekomenduojame, prieš teikiant prašymą pasirinktai civilinės metrikacijos įstaigai, susisiekti su ja telefonu ar elektroniniu paštu (civilinės metrikacijos skyrių kontaktus galima rasti atitinkamų savivaldybių interneto svetainėse).

Civilinės būklės aktų registravimą Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsulinėse įstaigose reglamentuojantys teisės aktai.

Dokumentai, pateikiami prašant išduoti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą:

  • Prašymas (pildomas ambasadoje);
  • Lietuvos Respublikos pasas ar asmens tapatybės kortelė (ATK);
  • Prarasto ar išduoto iki 1991 m. kovo 11 d. gimimo, santuokos, ištuokos ar mirties liudijimo kopija (esant galimybei);

Konsulinis mokestis už civilinės būklės aktų įrašus liudijančių išrašų išdavimą – 5 EUR* (mokama ambasadoje banko kortele).

*Konsulinis mokestis už gimimo įrašą liudijančio išrašo išdavimą neimamas, kai jį prašoma išduoti įregistravus gimimą;

*Konsulinis mokestis už mirties įrašą liudijančio išrašo išdavimą neimamas, kai jį prašoma išduoti įregistravus mirtį.