Asmens tapatybės kortelė ir pasas
Piliečiai, gyvenantys Šveicarijoje, dėl paso ar asmens tapatybės kortelės turėtų kreiptis į Lietuvos Respublikos konsulatą Ženevoje.
Dokumentai priimami tik iš anksto internetu užsiregistravus priėmimui.
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimo/išdavimo tvarka
Reikalingi dokumentai:
- Pasas arba asmens tapatybės kortelė (jeigu neprarasti).
- Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso keitimą/išdavimą – 100* EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
* Konsulinis mokestis už paso išdavimą ar keitimą sumažinamas 50 procentų:
- LR piliečiams, kuriems nesukako 18 metų;
- LR valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme nustatyto senatvės pensijos amžiaus sulaukusiems LR piliečiams.
Prašymų pildyti iš anksto nereikia. Jie bus užpildyti priėmimo ambasadoje metu.
Pirmojo dokumento išdavimas užsienyje gimusiam vaikui
- Pasas arba asmens tapatybės kortelė užsienyje gimusiam Lietuvos Respublikos piliečiui gali būti išduotas tik įtraukus į apskaitą jo gimimą Lietuvoje ir jam suteikus asmens kodą.
- Prašymus įtraukti vaiko gimimą į apskaitą ir išduoti jam pasą arba asmens tapatybės kortelę galima pateikti to pačio vizito metu.
- Prašymą ir kitus vaiko pasui arba asmens tapatybės kortelei išduoti reikalingus dokumentus gali pateikti vienas iš vaiko tėvų arba globėjų. Jeigu prašymą pateikia vaiko globėjas, kartu su globėjo pasu ar asmens tapatybės kortele pateikiamas ir globą nustatantis dokumentas.
- Kreipiantis dėl paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo vaikui iki 2 metų amžiaus, vaikui atvykti į ambasadą nebūtina (tokiu atveju reikalingos 2 vaiko nuotraukos).
Reikalingi dokumentai:
- Vaiko gimimo įrašą liudijantis išrašas, kuriame nurodyti ir vaiko tėvai, patvirtintas Apostille (legalizuotas) ir išverstas į lietuvių kalbą.
- Abiejų tėvų pasai arba asmens tapatybės kortelės.
- 2 vaiko amžių atitinkančios nuotraukos (reikalavimus nuotraukoms rasite čia).
- Vaiko užsienio valstybės pasas arba asmens tapatybės kortelė (jei išduoti).
- Konsulinis mokestis už paso išdavimą – 50 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
- Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės išdavimą – 100 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas vaikams (iki 16 metų)
- Prašymų pildyti iš anksto nereikia. Jie bus užpildyti priėmimo ambasadoje metu.
- Prašymą ir kitus vaiko pasui arba asmens tapatybės kortelei išduoti reikalingus dokumentus gali pateikti vienas iš vaiko tėvų arba globėjų. Jeigu prašymą pateikia vaiko globėjas, kartu su globėjo pasu ar asmens tapatybės kortele pateikiamas ir globą nustatantis dokumentas.
- Jeigu vaiko tėvai išsituokę, vaiko iki 16 m. prašymą ir kitus paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimui ar keitimui reikalingus dokumentus pateikia tas iš tėvų, su kuriuo vaikas gyvena (vaiko gyvenamoji vieta nustatyta tėvų susitarimu arba teismo).
- Kreipiantis dėl paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo vaikui iki 2 metų amžiaus, vaikui atvykti į ambasadą nebūtina. Pateikiant vaiko nuo 2 m. iki 16 m. prašymą išduoti pasą arba asmens tapatybės kortelę, kartu su vienu iš tėvų arba globėjų turi atvykti ir vaikas.
- Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas vaikui iki 16 m., jei asmens dokumentas neprarastas, užtrunka 3-4 savaites nuo prašymo pateikimo dienos.
Reikalingi dokumentai:
- Vaiko pasas arba asmens tapatybės kortelė (jeigu neprarasti).
- Vieno iš tėvų arba globėjų, kuris atvyks su vaiku, galiojantis pasas arba asmens tapatybės kortelė.
- Konsulinis mokestis už paso išdavimą – 50 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
- Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės išdavimą – 100 EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas asmenims nuo 16 metų
- Prašymų pildyti iš anksto nereikia. Jie bus užpildyti priėmimo ambasadoje metu.
- Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas, jei asmens dokumentas neprarastas, užtrunka 3-4 savaites nuo prašymo pateikimo dienos.
Reikalingi dokumentai:
- Pasas arba asmens tapatybės kortelė (jeigu neprarasti).
- Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso keitimą/išdavimą – 100* EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
* Konsulinis mokestis už paso išdavimą ar keitimą sumažinamas 50 procentų:
- LR piliečiams, kuriems nesukako 18 metų;
- LR valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme nustatytą senatvės pensijos amžių sukakusiems LR piliečiams.
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje
- Prašymus įtraukti santuoką/ištuoką į apskaitą, pakeisti pavardę ir išduoti pasą arba asmens tapatybės kortelę nauja pavarde galima pateikti to pačio vizito metu. Prašymų pildyti iš anksto nereikia.
- Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas, keičiant pavardę po santuokos/ištuokos, užtrunka apie du mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos.
Reikalingi dokumentai:
- Santuokos liudijimas arba ištuokos liudijimas arba teismo sprendimas dėl santuokos nutraukimo, patvirtintas Apostille (legalizuotas) ir išverstas į lietuvių kalbą.
- Įtraukiant į apskaitą santuoką, abiejų sutuoktinių pasai arba asmens tapatybės kortelės.
- Įtraukiant į apskaitą ištuoką, pareiškėjo pasas arba asmens tapatybės kortelė.
- Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso keitimą/išdavimą – 100* EUR (mokama ambasadoje banko kortele).
* Konsulinis mokestis už paso išdavimą ar keitimą sumažinamas 50 procentų:
- LR piliečiams, kuriems nesukako 18 metų;
- LR valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme nustatytą senatvės pensijos amžių sukakusiems LR piliečiams.
DĖMESIO: |
|
Dokumentų Lietuvos Respublikos pasui išduoti ar keisti pateikimas registruotu paštu arba per kurjerį
Jeigu Lietuvos Respublikos pilietis dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ar karantino laikotarpiu užsienio valstybėse taikomų valstybių sienų kirtimo arba judėjimo jų teritorijose ribojimų negali atvykti į Migracijos departamentą ar į LR įstaigą pateikti dokumentų dėl paso išdavimo ar keitimo, konsulinė įstaiga elektroninėmis vaizdo ir garso perdavimo priemonėmis įsitikinusi tokio piliečio tapatybe, gali dokumentus dėl paso išdavimo ar keitimo priimti registruotu paštu arba per kurjerį.
Dėl dokumentų pateikimo registruotu paštu arba per kurjerį su konsuline įstaiga turi būti susitarta iš anksto.
Prašymas ir dokumentai gali būti pateikti, jeigu:
- piliečio, kuriam bus išduotas ar pakeistas pasas, duomenys yra Gyventojų registre;
- jam jau buvo išduotas asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas (išskyrus jeigu kreipiamasi dėl pirmojo paso išdavimo piliečiui iki vienerių metų amžiaus);
- pilietis neturi galiojančio kelionės dokumento arba iki kelionės dokumento galiojimo pabaigos liko ne daugiau kaip 3 mėnesiai
Teikiant dokumentus dėl paso išdavimo ar keitimo registruotu paštu arba per kurjerį visiems piliečiams nuo 12 metų amžiaus šia tvarka išduodami pasai galios ne ilgiau kaip 12 mėn. Dokumentų asmens tapatybės kortelės išdavimui ar keitimui registruotu paštu ar per kurjerį pateikti negalima.
Asmens tapatybės kortelės arba paso atsiėmimas
Siuntimas paštu
Lietuvos Respublikos ambasada naują pasą, asmens tapatybės kortelę, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatą ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatą gali išsiųsti piliečiui konsulinės įstaigos pasirinktu saugiu būdu (apmoka pilietis). Paštu gautas pasas, asmens tapatybės kortelė arba asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) neaktyvuojami ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna pranešimo apie paso gavimą.
Paštu gavus pasą, asmens tapatybės kortelę arba asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenis (slaptažodis) būtina užpildyti kartu gautą pranešimą ir jį nuskenavus arba nufotografavus atsiųsti į ambasadą elektroniniu paštu (konsulinis.cz1@urm.lt). Jeigu elektroniniu paštu to padaryti galimybės nėra, pranešimą į ambasadą galima siųsti ir paštu.
Tik gavus pranešimą, pasas arba asmens tapatybės kortelė (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatai) bus aktyvuoti ir pradės galioti.
Jei dokumentas buvo siunčiamas paštu, konsulinė įstaiga per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą, informuoja Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybą apie asmens tapatybės kortelės ar paso dingimą. Migracijos valdyba atitinkamą dokumentą paskelbia dingusiu. Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.